ramazan bayramının ardından


20 EYLÜL 2009 ramazan bayramıydı oğlumun 2.nci ramazan bayramıydı bu ,birincisi doğduğundan 27 gün sonraydı ... hem oğlumla vakit geçirmek hemde bayram hazırlığı yapmak için izin aldım yıllık iznimin 1 haftasını kullanmamıştım burağımla birlikte bayrama hazırlanalım dedim son 1 hafta...izne ayrıldım ve ertesi gün evde büyük bir temzilik başladı anneannemiz bir yandan biz bir yandan evlerimizi temizledik baklavalar börekler tatlılar sarmalar poğçalar yapıldı bayram şekerleri alındı bayramlıklar hazırlandı çocuklara, derken koca bir hafta su gibi akıp geçti inanın dinlenemedim aksine çok fazla yoruldum fakat değdi 1 ay boyunca ibadetimizi yapıp orucumuzu tuttuk arkasından da dostlarla akrabalarla buluşmanın keyfi bu yorgunluğu az da olsa aldı .Neyse ben biraz burakdan bahsedeyim kargaya yavrusu şahin görünürmüş diye bir söz var benimkide o hesap sanırım Herkese diyorum etrafıma bakıyorum bakıyorum bakıyorum :) ama oğlumdan daha güzel daha sempatik daha sevimli bir çocuk göremiyorum diyorum btün çocuklar güzel ve hepsi çok sevimli ama hep birinci sırada benim oğlum var :) bayramda da öyleydi işte cicilerini giydi bir şeker oldu sormayın artık yeni yeni yürümenin keyfinide yaşıyor ya özgürce hareket edip yoğun ilginin keyfini ve şımarıklığını yaşadı doyasıya...Ablam geldi istanbuldan burağı görmemişti bir kaç aydır gördüğünde zaten çığlıklar attı çok büyümüş çok yakışıklı olmuş ben ayrılamam burakdan deyip durdu çok özlemişti yeğenini bizimkisi de tüm sempatikliği ile teyzesinin jestlerini karşıkılsız bırakmadı hani :) süveybeye bayram şekeri yer misin diyorum hayırrr ben yeğenimi yicem diyor zaten en büyük aşkı burak ... sübişin (kardeşim) arkdaşlarının bir çoğunun çocukları var burakla yaşıt buraktan ay olarak küçük veya büyük , hepsi çok tatlı ama en tatlısı benim yeğenim ablacım diyor ondan başkasını gözüm görmüyor diyor ama gerçekten çok tatlı benim oğlum ya :) Bu bayram artık burağın insanları fark edip birşeyler anlamaya çalıştığı etrafta dolaşıp bulunduğu yeri keşfetmeye çalıştığı bir dönemdi ama anlamadığı birşey vardı eline verilen kağıt parçaları :) paraydı onlar evet ama ne mutlu ki anlamıyordu , hani var ya bi şarkı para para para varlığı bir dert yokluğu yara, anlamasın zaten ilerde anlayacak paranın ne olduğunu ... bayram pazar gününden başladığı için pazartesi salıda evdeydik çarşamba işe geri döndük vee kuzucuğumdan yine ayrılmak zorunda kaldım , şimdi akşamın olmasını ve birbirimize kavuşmayı bekliyoruz ..... Bu bayram diğer bayramlarda da olduğu gibi yien biriken sor işaretlerimi yazıyorum .... Neden bayramlarda sadece eş dost akrabaya gidiyoruz da bir çocuk esirgeme kurumu veya bir huzur evine gidip oradaki çocuklarımızı ve yaşlılarımızı ziyaret etmiyoruz.....Neden evinde bayramlışk şeker dahi olmayan bir aile bulup bayram sevincini onlara yaşatmak için elimizden geleni yapmıyoruz herkesin bir aile bulması onlarca yüzlerce ailenin mutlu olması demek ...Neden çocuklarımıza bayramlarda büyüklerin yanına gimenin önemli olduğunu aşılarken tüm bu hasletleride aşılamıyoruz en başta kendimizi neden sorgulamıyoruz ... Neden bayramlarda bir araya gelindiğinde gereksiz dedikodular yapıp gereksiz konulardan bahsediyoruz da yılda brikaç sefer ancak yakalayabildiğimiz bu bir araya gelmeleri çocuklarımıza örnek olmak amacıyla daha dolu dolu geçirmiyoruz .... neden ... neden ... nedenler çok işte umarım bu nedenleri biz hayatımıza geçirip ne güzel yaptık diyebiliriz ....  bayram faslı da bu kadar sevgiler hepinize
         Yazan  :  BURAK ÖNCÜL'ün Annesi :) BETÜL İNCE ÖNCÜL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

büyümek ....

PASTAKOLIK www.pastakolik.com & www.pastakolikarzu.blogspot.com & 0535 382 49 33